Bani pe net din advertoriale

Ce este un advertorial si cum poti sa castigi bani din aceasta metoda? Raspunsul la aceste intrebari este detaliat in acest articol. Tot mai multi bloggeri folosesc aceasta metoda de monetizare pentru ca este o sursa importanta de bani.

Pentru a castiga bani din advertoriale ai nevoie de un website sau de un blog. Fara un blog sau website nu ai unde sa publici articolul.

CE ESTE UN ADVERTORIAL

Advertorialul este o reclama sub forma unui continut editorial. Mai exact, este un articol sponsorizat, o forma de promovare a unor servicii sau produse. Atunci cand publicam un advertorial trebuie sa il semnalam ca atare, adica sa informam vizitatorii ca acel articol este sponsorizat.

TIPURI DE ADVERTORIAL

Cei care apeleaza la advertoriale platite au nevoie de expunere. Aceasta expunere poate sa fie de doua feluri:

Advertoriale pentru branding. Aceasta categorie este interesata de traficul pe care il ai pe site. Cu cat ai mai multi vizitatori, cu atat expunerea lor este mai mare si brandul lor devine cunoscut. Acest lucru ii ajuta sa obtina vanzari mai multe. Pentru acest tip de advertorial conteaza foarte mult si marimea conturilor de pe retelele de socializare.

Ca sa ai succes pe termen lung ai nevoie de o baza de vizitatori loiali, care revin pe blogul tau atunci cand adaugi un articol nou. Pentru a ajunge in acest stadiu trebuie sa adaugi destul de des continut relevant. In plus, o activitate cat mai crescuta pe retelele sociale iti va aduce mai mult trafic.

Advertoriale pentru SEO. Situatia in acest este putin diferita si traficul nu conteaza foarte mult. De cele mai multe ori cei care apeleaza la un advertorial pentru SEO sunt interesati de autoritatea domeniului. Pozitionarea unui site este data de numarul de legaturi externe (linkuri). Asta face ca multe persoane sa fie dispuse sa plateasca pentru a obtine aceste legaturi.

In cazul in care ai deja un blog si nu ai autoritate nu trebuie sa te dezamagesti. Ca si alternativa, poti sa iti faci un alt blog pe un domeniu cu vechime. Adica un domeniu care a fost detinut de cineva in trecut dar a fost lasat sa expire. Trebuie doar sa verifici istoricul site-ului pentru a vedea daca nu cumva a fost spamat.

CAT POTI SA CASTIGI DIN ADVERTORIALE

Exista bloggeri de nivel mediu care cer si 100 de euro pentru un articol sponsorizat. Asta nu este o suma foarte mare pentru companiile care apeleaza la astfel de servicii. Rezultatele pe obtinute dintr-un advertorial pot fi foarte mari.

Castigurile pe care le poti obtine depind doar de tine si de pretentiile pe care le ai.  Oricum, pretul minim pe care il poti cere pentru un advertorial este de 50 de lei. Nu pare o suma mare, dar aceasta este suma minima.

Factori care influenteaza pretul:

  • Numarul vizitatorilor
  • Autoritatea domeniului
  • Marimea listei de email-uri
  • Marimea paginilor de social media
  • Cine redacteaza advertorialul
  • Domeniul despre care scrii pe blog

UNDE GASESTI CLIENTII

In cazul in care esti cunoscut, o sa iti fie usor sa gasesti clienti pentru ca majoritatea o sa te contacteze singuri. Dar daca esti la inceput, trebuie sa aloci suficient timp sa cauti clienti si sa te faci cunoscut.

Companii de intermediere. Exista firme care se ocupa doar cu intermedierea acestor servicii. Isi fac o baza de date cu bloggeri care sunt dispusi sa publice advertoriale si cauta clienti. Tot ce trebuie sa faci este sa cauti aceste companii si sa afli conditiile necesare pentru inscriere.

Forumuri de profil. Exista nenumarate forumuri unde poti gasi oportunitati de promovare. Trebuie doar sa cauti in Google domeniu de activitate + forum. Pe forumuri gasesti si persoane care sunt interesate de astfel de servicii.

Reclame platite. In cazul in care dispui de un buget mic, poti plati pentru promovare prin Google sau Facebook. Trebuie doar sa fi sigur ca nu arunci cu banii aiurea. Merita sa promovezi prin reclame doar daca suma ceruta de tine este mai mare de 100 de euro pentru un advertorial.

Grupuri de Facebook. Poti sa postezi anunturi de promovare pe diferite grupuri de Facebook. Ai grija ca postarea ta sa fie in format video daca este posibil deoarece obtine interactiune mai mare. In cazul in care nu este posibil, fi sigur ca introduci cel putin o poza in postare. Idei de grupuri:

  • Grupuri de bloggeri
  • Grupuri de antreprenori (start-up)
  • Grupuri de promovare
  • Grupuri de anunturi

Contact direct. Nu trebuie sa lasi lucrurile la voia intamplarii. Poti sa contactezi companiile care consideri ca pot beneficia de advertoriale plasate pe blogul tau. Cel mai usor este sa cauti numerele de telefon si sa suni. Daca acest lucru nu este posibil, poti trimite doar emailuri, doar ca in acest caz rata de succes este mai mica.

CONCLUZIE DESPRE CASTIGURILE DIN ADVERTORIALE

Exista posibilitatea sa castigi bani din aceasta activitate, conteaza doar cat de mult te implici. Pentru final vreau sa iti dau un sfat important ca sa ai castiguri mai mari. Alege domeniul de activitate cu mare atentie si gandeste-te la valoarea unui client din domeniul tau.

Exemplu: Un client al unui dentist valoreaza mai mult decat unul pentru o florarie. Automat dentistul isi permite sa plateasca mai mult pentru reclama.

Astept cu mare interes sa vad parerea ta despre aceasta metoda. Ca de fiecare data, sunt aici in cazul in care doresti mai multe informatii sau ai nevoie de ajutorul meu.

Multumesc pentru timpul acordat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here